Název Google zná každý, ale o co vlastně jde?

·         Hledání, řazení a sběr informací měl své začátky v knihovnách. Byly řazeny v prostoru a tříděné podle nějakého systému. Jedna z nejstarší knihovny byla Alexandrijská knihovna (okolo roku 300 př.n.l.). Člověk hledal odpovědi na své otázky v knihách. I když šlo o zdlouhavý proces, navíc s nezaručující výsledkem, byli lidé spokojeni.
 optimalizace pro vyhledávače
·         V minulém století se objevily pokročilé stroje, počítače. Díky tohoto technologického vývoje naší civilizace bylo možné docela snadno do nich uložit text a nějakým způsobem i vyhledávat.
 
·         Ovšem cesta ke světoznámému Googlu byla ale ještě dlouhá. Než se počítače vešly na stůl nebo do kapsy, zabíraly celé sály a vážily celé tuny. Jejich pravěk ale trval krátce, stačilo pouhých 50 let na tom, aby jejich výkon vzrostl 1000krát. Obrovské počítače z poválečného období by dnes hravě porazily i běžné mobilní telefony.
 
·         Doba hledání v knihách se sice snížila,člověk si mohl vše vyhledat na jednom místě, avšak se člověk musel zabírat otázkou, kde v síti najde odpověď na svou otázku.
 
·         Postupem času se z neorganizované formy vyčleňovaly oblasti, které opět o něco usnadnily cestu k vyhledání odpovědi. Díky Wikipedii, IMDB apod. Další érou ve vývoji, která by se dala nazývat umělou inteligencí, je Goggle Now, Siri či Quora. Zvládnou najít kontext a analyzovat spojitosti.
·         V budoucnu nebudeme hledat na Googluani Seznamu tak, jak to známe dnes. Vyhledávání bude nahrazeno „Watsony“ napříč platformami od Googlu či Applu.
 vyhledávací stroj
·         GOOGLE má vlastní patentovanou fulltextovou vyhledávací technologií PageRank, která zařazuje webové stránky do indexu a zpřístupňuje uživatelům.                     Soustředí se na relevantnost nalezených odkazů na určitý dotaz (search term). Není snad obor, který by někdy nevyhledával informace právě tady. Obsahuje algoritmy pro hodnocení relevantnosti stránek (ranking), které se neustále vyvíjejí jako reakce na rafinované metody spammerů (rozesílatelů nevyžádaných zpráv).                     Ti se snaží tyto algoritmy oklamat a protlačit své odkazy na přední pozice ve výsledcích vyhledávání.